Конспект уроку 7 клас (Конкурс "Учитель року - 2019")
Тема . Пожежна
безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення
про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння.
Мета:
-
поглибити
знання школярів про пожежну безпеку у громадських приміщеннях та способи
оповіщення про пожежу;
-
навчити
визначати причини виникнення пожеж та обирати засоби пожежогасіння;
-
розвивати
вольові якості та навички поведінки у надзвичайних ситуаціях;
-
виховувати
свідомість та обачність у небезпечних ситуаціях.
Матеріали та обладнання: ілюстративний
матеріал до теми, стікери,зображення вогню, презентація до уроку.
Тип уроку : формування вмінь і навичок.
Хід уроку
I.
Організаційний
момент
1.1.
Привітання,
створення позитивного настрою.
Настрій на урок взяли
З посмішкою почали.
Не просто слухати, а чути
Не просто дивитися, а бачити
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і плідно працювати.(слайд 1)
1.2
Учні на стікерах записують свої очікування від уроку та кріплять їх на дошку навколо зображеного вогню.
II.
Активізація
опорних знань і практичного досвіду учнів
Мозковий
штурм
Складання
алгоритму дій у разі небезпеки.
Зупинитися
– подумати – прийняти рішення – діяти. ( слайд 2)
III.
Мотивація
навчальної діяльності
Однією із небезпек є пожежа. Причини
пожежі: ( слайд 3)
-
несправні
газові та електричні прилади
-
необережна
поведінка з вогнем
-
необережна
поведінка з горючими хімічними речовинами
-
людська
недбалість.
Запитання до
учнів :
-
Хто
із вас може сказати, що ніколи не доведеться застосовувати життєві навички та
знання правил пожежної безпеки?
-
Чи
є серед вас ті, хто вважає, що знання про первинні засоби та оповіщення про
пожежу неважливі для сучасної людини?
IV. Повідомлення теми, мети уроку ( слайд 4,5)
V.
Вивчення нового
матеріалу.
5.1. Пожежа –
неконтрольований процес горіння, яка виникає завжди раптово. Під час пожежі вогонь
поширюється швидко, і ми не можемо його контролювати. При цьому
ушкоджуються великі ділянки будівель, багато людей можуть отримати опіки.
Крім того, під час пожежі утворюється велика кількість диму, який може спричинити отруєння
чадним газом.
Боротися з пожежами іноді дуже складно тому
й кажуть, що пожежу легше не допустити, ніж загасити.
Усі громадські місця , де збирається
велике скупчення людей мають мати:
-
пожежну
сигналізацію
-
вогнегасники
та інші засоби пожежогасіння та мають бути позначені евакуаційні шляхи.
Можливо ви вже бачили евакуаційні знаки
пожежної безпеки, бо вони є у всіх громадських приміщеннях.(слайд 6) Кожна
будівля має план – схему евакуації та систему оповіщення ( слайд 7)
5.2. Особливо небезпечною стає пожежа в школах.
Кожен учень повинен знати і виконувати правила
пожежної безпеки у школі( слайд 8)
На початковому етапі розвитку пожежі її
можна ліквідувати за допомогою вогнегасника чи невеликої кількості води. Кожен
з вас, хто виявив пожежу або її ознаки, наприклад задимлення або запах горіння,
зобов’язаний негайно повідомити про це дорослим і за телефоном 101.
Про пожежу у
школі оповіщають через звукову, пожежну сигналізацію, внутрішню радіо – й
телефонну мережі, дзвінок.
Робота
з підручником (ст. 58 про кнопку).
Суцільні зелені стрілки показують
головні евакуаційні шляхи, а пунктирні стрілки показують запасні. На цьому
плані показано розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів.
Цей план допомагає покинути швидко небезпечне приміщення.(слайд 9)
Після евакуації треба зібратися в
зазначеному місці й нікуди без дозволу вчителя не йти. У разі потреби дорослі
організовують пошуки дітей, яких не виявили на місці збору.
Правила поведінки під час евакуації:
-
Кожен
з вас повинен чітко виконувати команди вчителя,
-
не
панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти до запасних виходів.
-
не обганяйте один одного та не штовхайтесь.
-
не
розмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.
-
нікому
не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг чи книги.
-
під
час пожежі не можна ховатися в глухі закутки, під парти, шафи, у коморі
тощо.( слайд 10)
Первинні засоби пожежогасіння
Найбільш зручними засобами для гасіння
пожеж є вогнегасники. Вони бувають кількох типів: вуглекислотний — для гасіння
електричних приладів, пінний — для твердих предметів, а також горючих і
легкозаймистих речовин, порошковий — для всіх видів пожеж. Розрізнити їх легко:
у назвах обов’язково є буква В — вуглекислотний, ПП або ПХП — пінний, і
тільки одна буква П — порошковий. Вогнегасник має механізм для приведення
його в дію. Це або кран, або поворотний важіль, або пусковий важіль. Після
приведення в дію цих механізмів необхідно направити струмінь на
вогонь. Треба знати, що будь-який вогнегасник не можна
тримати горизонтально, а тільки вертикально. ( слайд 11, 12, 13,14)
VI. Фізкультхвилинка
Полум’я стелиться низько – низько
(присідають)
Далі вогнище розгоряється (піднімаються)
І полум’я колихається (показують руками)
Ми взяли водичку прямо із кринички
Полили, загребли ( імітація руками)
І з галявини пішли ( крокують) (слайд 15)
VII. Первинне
застосування знань
Робота з підручником( ст. 59та запис у
зошит)
VIII. Обговорення
ситуацій ( робота у
парах) ( слайд 16, 17,18)
IX. Підбиття
підсумків уроку.
Учні очікування
яких від теми уроку виправдалися, виходять та кріплять свої стікери на
зображення вогню.
За такою послідовністю:
-
на
самий центр вогню – повністю виправдалися
-
по
контору – частково виправдалися
-
поза
вогнем – не виправдалися.
Додаткові запитання ( якщо буде час)
— Що ви знаєте про план-схему евакуації
вашої школи при пожежі? Де її можна побачити?
— Яким чином оповіщають про пожежу?
— Чи можна за планом-схемою евакуації
дізнатися, де в школі розміщені вогнегасники, пожежні крани,
гідранти, телефони?
— Який вогнегасник використовують для
гасіння електричних приладів?
VI.
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника параграфа
9 та скласти поради для друзів
Немає коментарів:
Дописати коментар