четвер, 7 лютого 2019 р.

Конспекти показових уроків



Конспект уроку 7 клас (Конкурс "Учитель року - 2019")

Тема . Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння.
Мета:
-        поглибити знання школярів про пожежну безпеку у громадських приміщеннях та способи оповіщення про пожежу;
-        навчити визначати причини виникнення пожеж та обирати засоби пожежогасіння;
-        розвивати вольові якості та навички поведінки у надзвичайних ситуаціях;
-        виховувати свідомість та обачність у небезпечних ситуаціях.
Матеріали та обладнання: ілюстративний матеріал до теми, стікери,зображення вогню, презентація до уроку.
Тип уроку :  формування вмінь і навичок.
Хід уроку
I.   Організаційний момент
1.1.        Привітання, створення позитивного настрою.
Настрій на урок взяли
З посмішкою почали.
Не просто слухати, а чути
Не просто дивитися, а бачити
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і плідно працювати.(слайд 1)
        1.2   Учні на стікерах записують свої очікування від уроку та кріплять їх    на дошку навколо зображеного вогню.

II.    Активізація опорних знань і практичного досвіду учнів
Мозковий штурм
Складання алгоритму дій у разі небезпеки.
Зупинитися – подумати – прийняти рішення – діяти. ( слайд 2)

III.     Мотивація навчальної діяльності
Однією із небезпек є пожежа. Причини пожежі: ( слайд 3)
-        несправні газові та електричні прилади
-        необережна поведінка з вогнем
-        необережна поведінка з горючими хімічними речовинами
-        людська недбалість.
Запитання до учнів :
-        Хто із вас може сказати, що ніколи не доведеться застосовувати життєві навички та знання правил пожежної безпеки?
-        Чи є серед вас ті, хто вважає, що знання про первинні засоби та оповіщення про пожежу неважливі для сучасної людини?

IV.  Повідомлення теми, мети уроку ( слайд 4,5)

V.     Вивчення нового матеріалу.
5.1.  Пожежа – неконтрольований процес горіння, яка  виникає завжди раптово. Під час пожежі вогонь поширюється швидко, і ми не можемо його контролювати. При цьому ушкоджуються великі ділянки будівель, багато людей можуть отримати опіки. Крім того, під час пожежі утворюється велика кількість диму, який може спричинити отруєння чадним газом.
Боротися з пожежами іноді дуже складно тому й кажуть, що пожежу легше не допустити, ніж загасити.
Усі громадські місця , де збирається велике скупчення людей мають мати:
-        пожежну сигналізацію
-        вогнегасники та інші засоби пожежогасіння та мають бути позначені евакуаційні шляхи.
Можливо ви вже бачили евакуаційні знаки пожежної безпеки, бо вони є у всіх громадських приміщеннях.(слайд 6) Кожна будівля має план – схему евакуації та систему оповіщення ( слайд 7)
5.2. Особливо небезпечною стає пожежа в школах. Кожен учень повинен знати і виконувати правила пожежної безпеки у школі( слайд 8)
На початковому етапі розвитку пожежі її можна ліквідувати за допомогою вогнегасника чи невеликої кількості води. Кожен з вас, хто виявив пожежу або її ознаки, наприклад задимлення або запах горіння, зобов’язаний негайно повідомити про це дорослим і за телефоном 101.
Про пожежу у школі оповіщають через звукову, пожежну сигналізацію, внутрішню радіо – й телефонну мережі, дзвінок.
 Робота з підручником (ст. 58 про кнопку).
Суцільні зелені стрілки показують головні евакуаційні шляхи, а пунктирні стрілки показують запасні. На цьому плані показано розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів. Цей план допомагає покинути швидко небезпечне приміщення.(слайд 9)
Після евакуації треба зібратися в зазначеному місці й нікуди без дозволу вчителя не йти. У разі потреби дорослі організовують пошуки дітей, яких не виявили на місці збору.
 Правила поведінки під час евакуації:
-        Кожен з вас повинен чітко виконувати команди вчителя,
-        не панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти до запасних виходів.
-         не обганяйте один одного та не штовхайтесь.
-        не розмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.
-        нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг чи книги.
-        під час пожежі не можна ховатися в глухі закутки, під парти, шафи, у коморі тощо.( слайд 10)
Первинні засоби пожежогасіння 
Найбільш зручними засобами для гасіння пожеж є вогнегасники. Вони бувають кількох типів: вуглекислотний — для гасіння електричних приладів, пінний — для твердих предметів, а також горючих і легкозаймистих речовин, порошковий — для всіх видів пожеж. Розрізнити їх легко: у назвах обов’язково є буква В — вуглекислотний, ПП або ПХП — пінний, і тільки одна буква П — порошковий. Вогнегасник має механізм для приведення його в дію. Це або кран, або поворотний важіль, або пусковий важіль. Після приведення в дію цих механізмів необхідно направити струмінь на вогонь. Треба знати, що будь-який вогнегасник не можна тримати горизонтально, а тільки вертикально. ( слайд 11, 12, 13,14)

VI.      Фізкультхвилинка
Полум’я стелиться низько – низько (присідають)
Далі вогнище розгоряється (піднімаються)
І полум’я колихається (показують руками)
Ми взяли водичку прямо із кринички
Полили, загребли ( імітація руками)
І з галявини пішли ( крокують) (слайд 15)

VII.   Первинне застосування знань
Робота з підручником( ст. 59та запис у зошит)

VIII.    Обговорення ситуацій ( робота у парах) ( слайд 16, 17,18)

IX.      Підбиття підсумків уроку.
Учні очікування яких від теми уроку виправдалися, виходять та кріплять свої стікери на зображення вогню.
За такою послідовністю:
-        на самий центр вогню – повністю виправдалися
-        по контору – частково виправдалися
-        поза вогнем – не виправдалися.
Додаткові запитання ( якщо буде час)
— Що ви знаєте про план-схему евакуації вашої школи при пожежі? Де її можна побачити?
— Яким чином оповіщають про пожежу?
— Чи можна за планом-схемою евакуації дізнатися, де в школі розміщені вогнегасники, пожежні крани, гідранти, телефони?
— Який вогнегасник використовують для гасіння електричних приладів?

VI. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника параграфа 9 та скласти поради для друзів
 « Правила пожежної безпеки у школі»  (оцінювання знань) ( слайд 19).



Фотоматеріали з уроку:




  

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дозвілля

Екскурсія на скелі Довбуша Екскурсія на озеро Синевир Новорічне свято у ТРЦ "Панорама-Plaza" ...